Bil og blues i swingende sampill

Glad kvartett i samspill: Thomas Mørland, Canal Street, Dagfinn Noddeland, Arendal Auto, Frode Venemyr, Arendal Auto og Mats Aronsen, Canal Street.
Det swinger av samspillet mellom Arendal Auto og Canal Street. For syvende år på rad blir det bil, jazz og blues i sommerlig harmoni. – Dødsviktig med samarbeidspartnere som Arendal Auto, sier festivalsjef Mats Arendal. Vi kunne ikke arrangert den tradisjonsrike festivalen utan våre 20 samarbeidspartnere.

– For oss er det viktig å markere oss som samarbeidspartner for et stort og viktig lokalt arrangement som betyr mye for Arendal. Derfor er Canal Street en ideell medspiller for oss, parerer salgsdisponent Dagfinn Noddeland ved Arendal Auto.

– Av de mange arrangementer som gjør Arendal til en attraktiv og levende sommerby synes vi nettopp jazz- og bluesfestivalen en perfekt arena for oss. Skal vi tenke litt business i festivalstemningen, er publikum og alle frivillige knyttet til denne festivalen svært aktuell for den kundegruppe vi gjerne vil ha god kontakt med, sier han.
Ford-forhandleren stiller seks biler til disposisjon for Canal Street, en Ford Kuga, en Ford S-Max, en åtte seters Ford Torneo Custom, en Ford Mondeo stasjonsvogn, en Ford Transit Custom varebil og en Transit Connect varebil.

Ideell bilpark
– En helt ideell bilpark for våre transportbehov, sier Thomas Mørland, som er transportansvarlig for festivalen.
Bilene hovedsakelig til å kjøre artister fra og til flyplasser, hovedsakelig Kjevik. Årets hovedtrekkplaster, rockens førstedame, Patti Smith, skal hentes på Grand i Oslo, forteller han.

– Det blir hektiske dager, men det kommer til å gå bra, sier Mørland, som gleder seg til travle festivaldager.
I tillegg til den praktiske siden av avtalen med Arendal Auto er Canal Street opptatt av å ha en samarbeidspartner innen bilbransjen som står for de samme miljøverdier som festivalen. Ford er blant de aller beste med lavutslippsbiler, mener festivalledelsen.

Kult samarabeid
Festivalsjef Mats Aronsen synes det er ekstra kult å se hvordan samarbeidspartnerne benytter Canal Street til å dele gode opplevelser og skape teambuilding, enten for ansatte eller kunder. Eller begge deler.

– Dessuten er lokal forankring viktig for oss. Canal Street er en lokal greie, og vi har ingen samarbeidspartnere utenfra. Derfor blir også samspillet så positivt, mener han.
Og akkurat det er Dagfinn Noddeland enig i.

– Samarbeidet med Canal Street fungerer veldig fint for oss. Arendal Auto støtter opp om et viktig lokalt arrangement, samtidig som vi kan gi de ansatte en god opplevelse.

–Fredagksvelden er våre ansatte invitert sammen med sine ledsagere, det er blitt en populær tradisjon. Da har vi VIP-bord og koser oss med fantastisk musikk og god stemning, sier han.

For 18. gang
Canal Street er en av Norges aller fineste musikkfestivaler og har sine røtter i jazz og blues. Festivalen arrangeres 23. – 25. juli for 18. år på rad. Et av festivalens kjennetegn er bruken av spesielle arenaer der særpreg og opplevelse går hånd i hånd med musikalske møter.
Blant årets artister er er rockens førstedamen Patti Smith fra USA, Lissie, Anne Grete Preus, Thomas Dybdahl, Nils Petter Molvær, The Real McKenzies, Maj Britt Andersen, Trang Fødsel og Marilyn Mazur - for å nevne noen.

Sykkel også
Arendal Autos engasjement i positive lokale aktiviteter er ikke begrenset til jazz og blues-opplevelser. Ford-forhandleren er en av hovedsamarbeidspartnerne for Arendal Cycleklub, som for øvrig arrangerer det store Skagerrakrittet 26. juli.
Og sist helg satte bedriften sitt preg på det spesielle sykkelrittet Lampala Åmli 2014, en sykkelfest som fikk fantastisk omtale av deltagerne.


Av Jens P. Christensen