De har Norges mest fornøyde BMW-kunder

Jens P. Christensen Agderposten
Ikke rart jubelen står i taket hos Bavaria i Arendal. De har Norges mest fornøyde BMW-kunder! Dessuten er den glade gjengen kåret til Årets Bavaria-forhandler.

– Det er fantastisk stas. Kåringen er et resultat av bevisst og intenst teamarbeid og veldig god lagånd over lang tid. Jeg er oppriktig stolt av det de ansatte leverer, sier daglig leder Stig Kvade.
– Eiere av premium biler skal selvfølgelig ha premium kundebehandling. BMW-konsernets fokus er tindrende klart.
– Vi skal ha de mest fornøyde kundene i verden. At vi nå har oppnådd så stor anerkjennelse i Norge betyr veldig mye for oss. Men vi kan alltid bli bedre, sier han.

Feiret dobbeltseier
Bavaria-teamet i Arendal kunne feire dobbelt-seieren i Strømstad. Ikke på Harry-tur, men under et forhandlermøte for alle norske BMW- forhandlere. Det vanket både priser og champagne på Arendals-firmaet.
– Det var selvsagt veldig overraskende og gøy å få så stor oppmerksomhet mens Bavarias forhandlere i Norge og Sverige var samlet, sier Kvade, som bekrefter at kundebehandling lenge har hatt høy prioritet i bilanlegget på Stoa.
– Vi har fokus på dette hver dag, hver time. Vi vet hvor viktig dette er og det er virkelig oppmuntrende å oppleve hvordan engasjementet og ansvarsfølelsen har økt i alle ledd. Derfor har vi oppnådd dette resultatet, sier han.

Fokus på kundebehandling
Alle som kjøper bil eller benytter verkstedet hos Bavaria Arendal får tilsendt spørreskjema hvor de gir viktige tilbakemeldinger om hvor fornøyde de er med behandlingen de har fått.
– Hver måned får vi en viss peiling på hvordan vi ligger an, og vi har sett at vi har en stigende kurve. Men at vi skulle gå helt til topps var overraskende og veldig gledelig. Og det aller beste ved kåringen var jo nettopp at grunnlaget har vært tilbakemeldinger fra kundene, sier en svært fornøyd daglig leder, som sier dette når vi spør om hvordan han ønsker at en kunde skal oppleve behandlingen hun eller han får hos Bavaria Arendal:
– Kundebehandlingen skal være merkbart bedre og overraskende annerledes.

Årets forhandler
Bavaria-gruppen har mange BMW- og MINI-forhandlere i Skandinavia og sysselsetter omkring 600 ansatte. Det innebærer at tittelen «Årets forhandler» henger meget høyt.
Nå har altså Bavaria Arendal erobret tittelen. Det betyr at teamet på Stoa scorer høyest på salg og kundetilfredshet.
– Det betyr selvsagt mye at vi også har et positivt økonomisk resultat i vår virksomhet, kommentarer Stig Kvade, som bedyrer at både han og resten av teamet på 21 ansatte er fast bestemt på å forsvare tittelen.
– Det krever at hele teamet holder fokus. Vi har mange utfordringer. At vi representerer flere bilmerker er en utfording i seg selv. Det har selvsagt også sine fordeler.
– Dessuten har vi gjennomført betydelige investeringer i anlegget vårt, både på selve bygget og ikke minst interiøret. Nå har vi tidsmessig BMW-standard i lokalene.
Konkurransen i bransjen er større enn noensinne.
– Men nå har vi fått ny inspirasjon og vi vet at vi kan bli enda bedre, sier han.