Feirer fremtidsrettet Nissan-hall
Jens P. Christensen, Agderposten MedierDet er mission complete hos Gromstad Motor Stoa. Omfattende utvidelse og oppgradering av bilanlegget er gjennomført, og det skal feires sammen med gamle og nye kunder. Åpningsfesten 2. – 11. juni markerer også ti suksessrike år som Nissan-forhandler.
– Nye fine gulvfliser selger ikke biler. Men kombinasjonen attraktive bilmodeller, flinke folk og fine, moderne lokaler betyr at vi er godt rustet for fortsatt vekst, sier daglig leder Leif Christian Gromstad.
Både Nissan og Skoda er bilmerker med positiv utvikling. Opprustningen av anlegget på Stoa, som ble åpnet i 1997, var derfor nødvendig. Dessuten var det nødvendig å skille de to merkene. Salgshallen ble utvidet med 300 kvm. som i sin helhet ble en tidsmessig Skoda-avdeling etter internasjonalt konsept. Skoda-hallen åpnet i november 2014.
Dynamisk og fremtidsrettet
Dermed kunne Nissan-bilene disponere hele det tidligere salgslokalet. En omfattende opprustning av lokalet er nå fulført, i pakt med Nissan Concept Store. Lyst, elegant og fremtidsrettet.
Leif Christian Gromstad og salgssjef Fredrik Krabbe-Knudsen er naturlig nok svært fornøyde med resultatet. De er skjønt enige om at det nye Nissan-miljøet avspeiler og understreker Nissans dynamiske og fremtidsrettede profil.
Digital hverdag
Det opprustede Nissan-miljøet har god plass til presentasjon av de mange modellene. Men det mest iøynefallende er det tydelige preget av vår digitale hverdag. Mellom bilene er det elegante, nærmest futuristiske oppholdssteder for kunder, med flere skjermer for aktiv bruk.
Allerede når kundene kommer inn i hallen møtes de av en velkomstskjerm. I kundesonen kan de jobbe på skjermen, ta en kopp kaffe eller slappe av.
– Dessuten er det meningen at all vår kontakt med kundene skal foregå i disse sonene, ikke på et kontor, sier Krabbe-Knudsen, som også viser oss barnekroken. Der er naturligvis legoklossene byttet ut med en iPad….
Bredt utvalg
Nissan er på offensiven, både internasjonalt og i Norge. Suksessen med elbiler er et faktum, og Nissan er også i tetsjiktet med utvikling av selvkjørende biler.
Utvalget av modeller dekker virkelig begrepet «noe for enhver smak». Fra små bybiler til store hytte-SUV’er, crossovere og pickuper. Dessuten har Nissen attraktive varebiler, også med helelektrisk drift.
– Vi har bensin- og dieseldrevne modeller – og vi har helelektriske modeller, så valgmulighetene er nærmest ubegrenset, sier salgssjefen.