På topp for 13. året på rad
Jens P. Christensen, Agderposten Medier13 år på rad har RSA BIL-sjef Rune Jacobsen fightet til seg tittelen «Årets Suzuki-selger» i Norge.
Boksehanskene han fikk i 2003 har hedersplass på kontoret, og da det ble klart at Suzuki ble Aust-Agders mest populære 4X4 merke også i 2015 var han i knock-out humør igjen.
– Det var fantastisk gøy å gå på til topps i 2003. Men det er enda gøyere nå enn den gang Baleno var «Norgesbilen». Jeg er stolt av det vi holder på med, sier han.
4x4 inkludert
– Det overrasker kanskje noen at Suzuki selger så bra. Men Swift, S-Cross og nye Vitara viderefører beste Suzuki-tradisjon. Det er praktiske og behagelige, velutstyrte biler som er avgiftsvinnere og derfor prisgunstige. Dessuten treffer vi fremdeles blink med vårt standard motto: «4x4 inkludert i prisen».
– Bilene oppleves riktige for kundene, og dessuten er jo trenden nå litt mindre og enda mer praktiske biler.
– Og kombinasjonen automatgir og firehjulsdrift er en vinnerformel, sier Suzuki-Jacobsensom også poengterer at høy annenhåndsverdi og god kundetilfredshet naturligvis er solide pluss i margen.
De tre Suzuki-modellene tilbys forskjellige varianter, alle med høyt utstyrsnivå. Det gjør det enkelt for kundene å velge.
Enda nærmere kundene
RSA BIL Arendal selger fem bilmerker. I tillegg til Suzuki-modellene er det moderne anlegget på Krøgenes fullt av de nyeste utgaver av Fiat. Jeep, Alfa Romeo og Isuzu.
Høyt aktivitetsnivå i alle kanaler har preget firmaet. Nå vil Jacobsen legge om stilen. Litt mindre hipp og kul, enda mer personlig.
– Vi driver med hjertet og jeg har kommet til at vi skal bestrebe oss på å komme enda nærmere kundene. Kundetilfredshet og lojale kunder har høyeste prioritet, sier han.
– Vi er aktive på Facebook, men samtidig skal vi være der kundene er. Det betyr at vi skal prate mer direkte med kundene, bruke telefonen mer – kort sagt lytte mer til dem vi lever av og for.
Back to basic
Vi har ansatt flere nye medarbeidere, og i den prosessen har vi i større grad enn tidligere lagt vekt på personlige egenskaper – altså evnen til å komme enda nærmere kundene, lytte til dem og løse deres problemer enda bedre enn hittil.
– Det blitt litt back to basic, sier han.
– Vi kan glede oss over at vi har mye gjenkjøp, altså veldig mange lojale kunder. De er naturligvis veldig viktige for oss, ikke minst fordi de er med å skaffe oss nye kunder, sier Rune Jacobsen.
Som har knyttet på seg hanskene og sikter på å fighte for ny tillit også 2016.